Време ли е да актуализирате web design-а си?

August 26, 2015 by in category inbound маркетинг, уеб tagged as , with 0 and 0

В днешни дни, уеб присъствието е един от задължителните (не просто препоръчителни) компоненти за съществуването и управлението на успешен бизнес. За да се задържи един продукт или услуга на пазара, да се развива и отговаря на актуалните потребителски нужди, е необходимо да бъде релевантен и конкурентен.

Присъствие в интернет може да означава няколко неща. Но най-важното от тях е наличието на Уебсайт. Това със сигурност е най-основната и задължителна част от уеб присъствието на един бизнес. Вероятно знаете за бизнеси, които се справят добре без уебсайт. Да, има и такива. Но не си ли мислите – колко по-добре биха се справяли ако бяха инвестирали и в това? И като става дума за уебсайт, нямаме предвид електорнна версия на брошурата, която имате и раздавате от 10 години насам. Имаме предвид актуален, добре направен и замислен сайт, който е създаден да информира, ангажира и превръща посетителите в потребители.

Може би се чудите дали и защо е нужно да обновявате бизнес сайта, който вече имате. Или дали е необходимо да бъде mobile-friendly, да следва някои от последните трендове в уеб дизайна? Ако смятате, че страницата ви излежда остаряла, в сравнение с тези на конкурентите, чудите ли се дали един актуален и въздействащ уеб дизайн наистина има значение?

Дизайнът на уебсайта е важен, тъй като посетителя прекарва от 4 до 6 секунди, за да реши дали да остане на страницата ви или не. Именно затова (според проучвания), един добре направен уеб сайт ще генерира по-добър потребителски трафик, а подобреният интерфейс ще повиши възможността за превръщане на посетителите в потребители. Как се случва това? Как е възможно нещо на пръв поглед толкова повърхностно като дизайна на страницата ви да повлияе на успеха на бизнеса? Има наистина много причини добре създаденият уебсайт да привлича идеалните потребители. Ще изброим няколко основни ключови компонента, които са от съществено значение при дизайна и могат да окажат влияние на бизнеса като цяло.

Mobile-friendly

Всеизвестен факт е, че все повече хора “сърфират”през мобилните си устройства. Ако един уебсайт не е оптимизиран така, че да се вижда еднакво добре на всякакви устройства, то значи е време за респонсив редизайн (responsive re-design). Което освен всичко друго, оказва влияние и в класирането му при търсения в google. Това е един от бързо изменящите се онлайн трендове. Ако не ги следвате, рискувате да загубите не малка част от потенциалните си потребители.

Според проучване на Econsultancy, 62% от компаниите с дизайн, пригоден и за мобилни устройства, са забелязали повишаване на продажбите.

Старомоден дизайн

Можем спокойно да признаем, че трендовете в уебдизайна се сменят бързо и ако сайтът ви е на няколко години, то почти сигурно е, че вече изглежда старомоден. През годините уеб сайтовее са еволюирали малко или много. В последно време всичко се свежда до опростен, изчистен дизайн с лесна навигация. Ако сайтът ви е претъпкан, време е за редизайн.

Според проучване, направено от ResearchGate, 94% от хората възприемат един сайт като по-сигурен, ако дизайнът му е добър. А е важно посетителите и потенциалните такива да ви вярват. Сериозният редизайн може да помогне това да се случи.

Бавно зареждане

Според изследване на KISSmetrics, 47% от потребителите очакват посещаваните от тях страници да зареждат за 2 секунди или по-малко, а 40% биха напуснали сайт, на който са му нужни повече от 3 секунди при зареждане.

Ако корпоративният ви сайт е бавен, рискувате не само да раздразните посетителите, което пък може да ги накара да напуснат. Но също така, това ще навреди на класирането в интернет търсачките. Има много начини, това да се промени. Затова – осигуете на потребителите си приятно прекарване на сайта ви и не ги карайте да чакат.

Съответствие

Ако сте човек на изкуствтото, има ли креативност в дизайна ви? Ако предлагате бизнес услуги, предлага ли сайтът ви насоки, яснота, фокус? Ако продавате продукт, дизайнът на сайта ви отразява ли специфичните качества и атрибути, които правят продукта ви ценен и уникален за потребителите? Истината е, че цялостният design и layout трябва да съответстват на това, което предлагате. Ако продавате цветя, сайтът ви трябва да отразява красота. Ако пък предлагате чукове – трябва да внушава сила и издръжливост.  Това как потребителите виждат и усещат дизайнът ви, влияе на впечатленията и на действията, които те предприемат. Затова ако претендирате, че се отнасяте с внимание към детайлите в бизнеса си, то доказали ли сте това, прилагайки същото внимание и към детайлите в уеб сайта си?

Навигация

Това е вероятно най-важната част от уебсайта. Направете я възможно най-лесна и опростена за потребителите. Според проучвания, уебсайтовете, които използват по-простички техники и стратегии, са по-популярни в уеб пространството. 

“Евтин” вид

Никой не иска сайтът му да изглежда “евтин”. Затова, ако е направен професионално, със сигурност няма да изглежда по този начин. А както знаем – първото впечатление е изключително важно. Ако искате да поддържате имиджа, който вече сте създали или да създадете нов, като започнете от онлайн пространството, то инвестирайте в наистина качествен website.

Дизайнът на един website е чудесен начин да създадете user-friendly среда, място, което хората не просто да посещават инцидентно, а на което да се задържат и връщат редовно. Да се възползват от предлаганите услуги/продукти, с което да “процъфтява” и вашият бизнес.

Add comment

© Пикселс ООД 2017