6 причини лендинг страниците ви да нямат успех

August 20, 2015 by in category inbound маркетинг tagged as , , , , with 0 and 0

Вече е ясно, че ако искате да разраствате бизнеса си, попълването на данни в лендинг страници е неизбежна част от процеса по създаване на последователи (lead generation). Затова трябва да се постараете, те да бъдат направени така, че хората наистина да ги попълват.

Ще разгледаме няколко често срещани грешки, заради които потребителите няма да попълнят информацията, която ви е нужна.

Това са случаите, когато:

1) Лендинг страницата ви е неконкретна.

Ако вашата landing страница казва просто “свържете се с нас”, най-вероятно няма да привлече много потребители, които да бъдат превърнати в лийдове. Това е твърде общо, неконкретно и посетителите просто ще напуснат страницата.

Ако една ландинг страница няма ясна, обособена и завладяваща причина да бъде попълнена, то със сигурност хората просто ще я напуснат. Формите за попълване в лендинг страниците трябва да водят към предложения за електронни книги, ръководства, темплейти, консултации, демо версии и т.н – всичко това безплатно. Попълването трябва да предлага специфична, ясна полза, не просто форма “свържете се с нас”.

2) Вашият landing page е твърде разсейващ.

Ако предлагате твърде много опции на страницата си, това може да накара посетителите да се чувстват объркани и затруднени. Ако има много и различни възможности на страницата, посетителите могат да решат, че има нещо друго – по-интересно от попълването на контактната форма, или просто да се объркат и да напуснат.

Затова, за да накарате посетителите да попълнят формата ви, трябва да премахнете елементите, отвличащи вниманието им. Това може да бъде лентата с навигация или други елементи от сайта ви, които подтикват към действие, различно от попълването на формата.

3) Страницата ви не отговаря на очакванията.

Във всяка публикация (в социална медиа, блог и т.н), в която давате линкове към лендинг страницата си, трябва да давате съвсем ясна представа за това, какво ще получи потребителя след попълването й. Със сигурност заблуждаващата информация няма да остави посетителите доволни, дори напротив. А с това се отдалечавате от крайната си цел – превръщането им в последователи и доволни клиенти. 

4) Полетата за попълване са твърде много.

Може да сте се погрижили да създадете ясна, въздействаща landing страница за някоя оферта, да сте премахнали разсейващите елементи, да сте я промотирали адекватно, но все още никой да не я попълва, защото е твърде дълга (има твърде много полета за попълване). Количеството на информацията, която искате от посетителите, трябва да отговаря на стойнсотта на безплатното съдържание, което им предлагате. Не е приемливо да искате еднаква информация за обемна електронна книга и за кратък темплейт от 2 страници.

5) Формата ви за попълване не е подходяща за мобилни устройства.

Важно условие е лендинг пеидж-а да бъде mobile friendly. Спомнете си последното си попълване на подобна форма от мобилен телефон? Най-вероятно дълго сте се опитвали да оразмерите страницата за вашия дисплей, да попълните някое поле, което в последствие да се окаже грешното и т.н. Вероятността това да откаже посетителя е голяма. 

Първото, което трябва да направите, е да помислите цялостно за уебсайта си – той трябва да бъде с респонсив дизайн – да функционира еднакво добре на различни устройства. 

Второ – можете да помислите за отделна ландинг страница – само за мобилни устройства.

6) Формата за попълване изглежда инвазивна.

Можете да поискате информация за почти всичко, но това не означава, че трябва да го правите. Ако чрез полетата за попълване искате твърде лична или неподходяща за бизнес целите информация, това ще направи посетителите подозрителни и ще ги отблъсне. Ако имате съмнение за това до колко въпросите ви са подходящи, приложете А/В тест, за да се подсигурите.

Колкото повече лендинг страници имате, толкова повече са възможностите ви да превръщате непознатите в клиенти и посланици, следвайки цикъла на inbound методологията.

Add comment

© Пикселс ООД 2017