Какво е Landing page и за какво се използва?

June 2, 2015 by in category inbound маркетинг with 0 and 1
Лендинг страница

Какво са лендинг страниците и какви видове има?

В смисъла на рекламата и онлайн маркетинга, под лендинг страница дефинираме самостоятелна целева страница, която е различна от вашия основен уебсайт и е създадена, за да се фокусира вниманието на посетителите върху определен обект – продукт, услуга, ресурс и т.н.
Следвайки тази дефиниция разграничаваме 2 вида лендинг страници:
Click Through Landing Страници – (страници за пренасочване) и Lead Generation landing страници (страници за генериране на лийдове);

Click Through Landing Страници

Тази уеб страница е създадена като връзка между рекламната кампания и затварянето на продажбата. Представя се релеванта информацията, свързана с продукта или услугата, който предлагаме.  Най-често предимства, възможности, цени, препоръки и др. С тях целим да подготвим и предразположим клиента към покупка. Основно се използват за ел. търговия (ecommerce).

Lead Generation Pages (Страници за генериране на лийдове)

Lead Generation страниците са уебстраници, които ни служат за събиране нa информация като име и е-майл адрес от посетителите посредством lead форма. Казано накратко – уебстраница, която е създадена за превръщане на посетителите в лийдове.
Добрата landing страница e насочена към генериране на трафик от определена таргет група посетители. Да кажем, че е кампания за събиране на емайли и контакти. Създали сме вече подходяща оферта към посетителя. Офертата може бъде под формата на:
  • ел. книги;
  • ваучери за намаление;
  • регистрации за уебинар;
  • ресурси и темплейти;
  • консултации и др.

Преди да получат достъп до тази оферта обаче, потребителите трябва да попълнят нашата lead форма. Предлагайки нещо ценно за нашата аудитория и фокусирайки вниманието им върху него, те биха били склонни да попълнят формата, като по този начин увеличаваме значително коефициента за превърнати посетители в лийдове.

Защо лендинг страниците са толкова важни?

Почти всички фирми насочват трафика си, генериран от социални мрежи, имейли или рекламни съобщения към тяхната начална страница. Така изпускат много възможности, защото вместо да ги насочиш към това, което ги интерсува и би привлякло вниманието им, ти ги изпращаш на ниво 0.
Когато знаем, че потока от таргетирания трафик, ще дойде към вашия уебсайт е по-добре да ги насочим към подходящата лендинг страница, защото така увеличаваме значително възможността да превърнем директно вашия гост на сайта в лийд
Представете си, че изпозвате Google Adwords PPC ad за много подходяща ключова дума. Дори ако рекламирате колко велика е вашата фирма (отекчаващо вече послание) и някой кликне върху рекламата, желаете ли да изпратите този потребител към началната страница? Какво предполагате, че ще направи, когато той отиде на нея?

Важно е да си отговорите на въпроса, какво искате всъщност той да направи? След като си отговорите на този въпрос, просто улеснете посетителя и го изпратете директно на ландинг страница, която предлага именно това, което търси. Тя играе ролята на ваш търговец 24 часа в денонощието, 7 дни в седмица. Създайте подходяща страница и веднага след това ще забележите как ефективността на вашия онлайн маркетинг се увеличава значително.

Какво прави една страница по-ефективна?

След като вече рабрахме какво са и защо да ги използваме, можем да отбележим и как да ги оптимизираме и развием. По долу ще очертаем най-важните елементи, които трябва да съдържа един Landing page, за да работи в наша полза:

  1. Ограничена навигация. Вече сме довели желаната аудитория до подходящата за тях страница страницата, където могат да намерят това от което се интересуват. Не  трябва да им отвличаме вниманието с други действия. Намалете възможностите за изход от вашата лендинг страница, така че посетителите да са фокусирани върху попълването на lead формата и ползата за тях от това, което ще изтеглят. За тази цел скрийте лентата с менюта и footer-a.
  2. Стойност, която да добавя за посетителя. Aко предоставим интересна и подходяща оферта на посетителя,той доброволно ще ни даде изискваната от нас информация. Запитайте се дали предложението, което предлагате е достатъчно забележително и полезно за вашата аудитория и се обедете, че вашата страница демонстрира именно тази стойност.
  3. Условия и възможност за споделяне. Достигнете до по-голяма аудитория чрез този наш гост, който проявява интерес към това съдържание. След като е готов да попълни лийд формата, може би ще е готов да сподели със своите приятели и колеги този ресурс. Така превръщаме нашия гост освен в лийд, също и в безплатен промотър на нашето съдържание. Затова добавете елементи и линкове за споделяне на вашата страница и ги насърчавайте посетителите да споделят това съдържание
  4. Кратко, ясно и точно. По-дългите страници и форми създават повече препятствия в процеса по превръщане на потребителя в лийд. Стремейки се към кратки и ясни лийд форми, това ще увеличилим вашия conversion rate.

Непрекъснато изпробвайте. Създаването и оптимизирането на лендинг страници е продължителен процес, който изисква непрекъснато тестване и надграждане. Трябва да имате опции да изпробвате различни формати и стратегии, за да изберете в крайна сметка тази, която работи най-добре за вас и вашия бизнес.

Add comment

© Пикселс ООД 2017