Какво е вирусен (viral) маркетинг в 21 век?

June 4, 2015 by in category Блог, Видео with 0 and 0
viral marketing

Вирусен (viral)  маркетинг

Вирусен маркетинг (Viral Marketing) е техника в маркетинга, придобиваща все по-широка популярност. Терминът идва от английски – viral, което означава популярен, разпространен. Целите на този похват могат да бъдат увеличени продажби на продукт или услуга, популяризиране на марка или идея и др.

Как се осъществяват тези цели?
Създава се съдържание – видео рекламни клипове, картинки, рекламни игри или друга форма на вирусен маркетинг. Това съдържание трябва да се хареса на определена таргет аудитория и така да бъде споделяно съвсем доброволно с помощта на социалните мрежи (най-често). Като това разпространение обикновено придобива вирусни измерения – голям брой споделяния за кратко време и масовост.

От какво се нуждае едно съдържание, за да се превърне във вирусно?

  • заглавие, привличащо вниманието
  • фокусирано около една ключова тема
  • да заинтересува гледащия
  • да отговаря на въпрос
  • да изненада гледащите

Кога хората споделят съдържание?

Потребителите споделят съдържание, когато то е:

  • Забавно
  • Емоционално
  • Впечатляващо
  • Рядко срещано
  • Наситено с драма
  • Провокира мислене

Видове вирусно видео

  • Забавно – най-лесно се превръща във вирусно, голяма популярност;

  • Полезно(Образователно) – най-добро за онлайн бизнес, свързва се със определена аудитория;

Примери за успешно видео съдържание превърнало се във “вирусно” за кратко време и посланията, които те представят

Избирай красиво

Реклама, която е ценностно-ориентирана, имаща социално значение. Посланието й е адресирано до всички жени, които нямат достатъчно увереност да се определят като красиви. Придобива широко разпространение, тъй като много жени се припознават в образите, застъпени в рекламата.

Послание към космоса

Реклама, носеща семейно-ориентирано послание, заснета в пустинята Невада. Идеята й е да покаже на баща-астронавт колко липсва на дъщеря си. Рекламата впечатлява с огромните си мащаби и е записана в Рекордите на Гинес като най-голямото изображение, направено от следи от гуми на коли.

Живей млад

Забавна реклама, част от серия подобни, изгражда доверие в марката, забавлява. Рекламите с хумористична нотка са на първо място по споделяне измежду всички останали.

Най-епичното видео за безопасност

Реклама, която засяга обществено значима тема и приковава вниманието на иначе незаинтересования пасаж на авиокомпанията.Създадена е с аналогия на един от най-известните романи и филми. Участието на известни личности (opinion leaders), предполага по-добро възприемане на медийното послание.

Първата целувка

Реклама-експеримент, която проследява реакциите на непознати хора, поставени в иначе позната житейска ситуация – първата целувка. Също част от серия подобни. Провокира внимание и интерес, засяга човешки взаимоотношения.

Рискувай всичко

Реклама, при която има няколко фактора, оказали влияние за нейното вирусно разпространение – спортна тематика (адресирана е до широка публика), в нея участват известни личности (спортисти), провокиращо послание.

Докосни – погледни – провери

Реклама на здравна тематика – Безспорно значим въпрос, поднесен шеговито. Нетипичното в случая (мъже да говорят за рак на гърдата) прави тази реклама отличителна.

Нелепи начини да умреш

Една колкото абсурдна, толкова и забавна видео реклама, създадена от метро компания, целяща да намекне за безопасността по жп линиите (метро станции). Както видеото, така и играта се радват на широка популярност.

Кое е общото между успешните рекламни видеа от примерите?

Фокусът не е нито върху конкретен продукт, нито върху компания или марка, това трябва да е едва доловимо. Вниманието на гледащия е насочено върху интересна история – експеримент, житейска ситуация, емоционално наситена случка. Да бъде предизвикана силна емоция в потенциалните клиенти е важно, без значение дали това ще е смях, плач, щастие, яд, умиление, изненада и т.н.

Add comment

© Пикселс ООД 2017