6 начина да използваме повече визуално съдържание

August 12, 2015 by in category inbound маркетинг, Блог, Социални медии tagged as , , , with 0 and 0

Текстовото съдържание отдавна не е способно само по себе си да привлече и задържи човешкото внимание. За да бъде атрактивно и по-лесно “смилаемо” от ползвателите му, то трябва да бъде примесено с визуално съдържание. Именно визуалното е един ефективен и креативен начин да представим данни, информация или концепции, които е трудно да бъдат обяснени само с думи. 

Ще разгледаме няколко начина за представяне на информация и данни визуално.

1) Използвайте снимки и изображения с високо качество

Ако се замислите за първото нещо, което забелязахте, когато кликнахте върху тази публикация – това със сигурност е изображението в началото. Ако не смятате да включвате изображения в публикациите си (било то в блог или уебсайт), поне се погрижете да изберете атрактивна основна снимка (featured image). Така ще сте сигурни, че когато съдържанието ви бъде публикувано в някоя социална медия, ще бъде придружено от снимка или изображение, които “хващат окото”.

В случай, че решите да използвате снимка, която не е направена от вас, а свалена от интернет – бъдете внимателни за това дали имате права да я използвате.

(От тук например можете да свалите безпалтно изображения с висока резолюция, които можете да копирате, модифицирате и използвате свободно)

2) Използвайте инфографики, за да визуализирате данни или информация

Инфографиките са все по-често споделяно съдържание, което привлича трафик. В случай, че решите да представите такъв тип content на аудиторията си, добре е да подберете информация, която да бъде релевантна, интересна и полезна.

3) Използвайте визуализации за по-завладяващо представяне на данни.

Докато инфографиките са подходящи за представяне на сбор от данни, понякога може да имате нужда от визуализиране просто данни, статистика, с която да подкрепите свой аргумент и т.н. В този случай на помощ идват диаграми, графики, таблици, карти и т.н. С тяхна помощ ще създадете по-въздействаща история с данните си.

4) Изпробвайте споделянето на анимирани GIF-ове.

Анимираните изображения могат да бъдат доста полезен, а и очарователен инструмент. С тях лесно можете да информирате и забавлявате аудиторията си по едно и също време.

5) Форматирайте добре текстовото си съдържание.

Често, когато публикувате дълги пасажи от текст, посетителите просто “хвърлят” по един поглед над по-основните точки, интересните за тях части и пропускат голяма част от съдържанието. Направете го по-лесно за тях да се ориентират и да го възприемат, посредством големи и ясни заглавия, добре структуриран основен текст (това включва добавяне на bullet-и, удебелен текст и др.)

6) Разнообразете съдържанието си с видео.

Когато повечето хора помислят за визуално съдържание, едно от първите неща, за които се сещат, е видеото. И е нормално да е така, защото видеото е вид съдържание, който ангажира и повишава популярността си все повече, особено в социалните медии. Но това не е единственото място, на което можете да го употребявате. Фирменият уебсайт или блог също са подходящи. Там може да предоставите на потребителите си video explainer, с който да бъдете полезни, а по-късно да го споделите и в социалните медии. 

Добавянето на визуално съдържание е не само начин да повишите качеството на това, което публикувате. Доказано е, че с негова помощ, маркетингът чрез съдържание ,а и вашата комуникация като цяло, стават още по-ефективни. За да поддържате атрактивно онлайн присъствие, е добре да прилагате разнообразни методи за привличане и задържане на потребителското внимание.

Ако темата ви интересува и искате да се запознаете още по-задълбочено с нея, можете да свалите безплатно електронната ни книга за Визуален маркетинг.

Add comment

© Пикселс ООД 2017