Дигитална агенция за дигитален маркетинг, Фейсбук реклама

Как да увеличим органичния си обхват във Фейсбук?

Случвало ли ви се е да усещате как органичният обхват на бизнес страницата ви във Фейсбук бавно ви се изплъзва? Е, със сигурност не само вие сте го усещали.
Лесно е да обвините за това News feed алгоритъмът на фейсбук за това и да решите, че няма какво да се направи, за да се промени това, но всъщност има начини, с които можете да си върнете органичният обхват на страницата си.

Защо органичният обхват залязва?

Причина 1: За да се избегне претъпкването със съдържание в newsfeed-a. Повече от 18 билиона бизнес страници се “борят” за място в newsfeed-a.

Причина 2: Фейсбук печели пари от това, затова трябва да платите за Фейсбук реклами, за да увеличите обсега на публикациите си.

Как Facebook изчислява какво да показва в newsfeed-a?

Тук, както и при google, никой не е запознат как точно се случва това. Има няколко елемента от алгоритъма, които са известни публично и са определящи в случая. 

• Видове публикации (снимки или текст, или видео), при които има най-много взаимодействия с потребителите.

• Кои публикации биват скрити или докладвани като спам от потребителя

• До колко потребителят си взаимодейства с рекламите във Фейсбук

• Устройството на потребителя, както и скоростта на интернет връзката му

Как поведението на потребителите оказва влияние върху това колко видима ще бъде една публикация?

1. Предишните взаимодействия на потребителя със страницата са определящи, колкото по голям engage има между тях, толкова по-вероятно е потребителят да вижда нови публикации от нея.

2. Предишните взаимодействия с такъв вид публикации – ако един потребител често харесва или коментира даден тип публикации, по-вероятно е да вижда все повече пост-ове от същия тип.

3. Реакции от потребители, които вече са видели публикацията – колкото повече потребители са взаимодействали с нея, толкова по-голяма възможност има тя, да достигне до още повече.

4. Количеството оплаквания  или негативен feedback – колкото повече потребители дават отрицателна обратна връзка за страница, толкова по-малка е възможността публикациите й да бъдат видими за много хора.

Увеличете органичния си Фейсбук обхват

Според проучвания има няколко топ стратегии във Facebook:

Бъдете открити и отворени – Показвайте какво се случва в организацията ви.

Бъдете достъпни – Покажете нa потребителите и феновете си, че безпроблемно могат да достигнат и да взаимодействат с компанията ви.

Бъдете Позитивни – За да направите потребителското преживяване приятно и забавно.

В заключение – това, което трябва да следвате, предадено с няколко думи:

Ангажирайте аудиторията си с въпроси. Не се опитвайте да продадете или промотирате нещо. Трябва да го правите с единствената цел да чуете какво мисли аудиторията. Публикувайте изображения, които да служат като обяснение или ръководство. Ценна информация в смилаема форма. Инфографиките са пример за такъв тип съдържание.