Понятия в Дигиталния маркетинг /част 3/

Javascript – Джаваскрипт – Език за програмиране, използван в уеб страници, като позволява повече функционалност и динамична промяна в поведението на браузъра.
Java – Джава – Език за програмиране, при който в страниците биват вградени динамични аплети. За изпълнението на програма, написана на този език е нужна виртуална машина.
Junk mail – Отпадъчен имейл – Познат и като спам – съдържа нежелани съобщения, изпраща се на голям брой получатели.
Keywords – Ключови думи – Думите, използване при търсене в интернет. При SEO това са думите, с които сайтът се ‘’изкачва” в класирането на търсачките.
Key Phrase – Ключова фраза – Думи, които са често използвани от ползвателите на търсачки и за които сайтът бива оптимизиран.
Keywords search – Търсене по ключови думи – Търсене, при което, зададените от потребителя думи са повече от една.
Landing page – Лендинг страница – Страница от уеб сайт, често се появява след кликване на онлайн реклама или Call-to-action бутон. Има за цел да превърне посетителите на сайта в купувачи или лийд-ове.
Lead – Лийд – Потенциален клиент.
Lead Nurturing – Възпитаване на потенциални клиенти – Това е процесът по окачествяване на потенциални клиенти, създавайки комуникационни канали – имейли, съобщения в социалните медии и т.н. Има за крайна цел да ги подтикне към покупка.
Link Bait – Линк примамка – Идеята е създаване на полезно съдържание, което да привлича връзки от други интернет страници към даден уеб сайт и да бъде използвано от тях като ресурс.
Like-gate – Лайк порта – Метод, който цели да подтикне хора, които не са фенове на определена страница да я харесат, за да получат право на достъп до определено съдържание, купони за отстъпка, видео и др. Вече е забранено от фейсбук.
Lead Generation – Създаване на потенциални клиенти – Включва изпозлването на маркетингови действия с цел получаване на детайли за контакти от потенциални клиенти.
Link-building – Изграждане на връзки – Образуване на връзки от 2ри и 3ти интернет страници към един определен сайт. Предполага значително подобряване резултатите на дадения сайт.
[ish_image image=”4116″ size=”full” tooltip_color=”color1″ tooltip_text_color=”color3″]
Micro-content – Микро-съдържание – Може да бъде няколко-секундно видео, изображение със силно значение или друг вид кратко съдържание, оптимизирано за социалните медии и пресъздаващо някакво “съобщение”.
Mass Customisation – Масово персонализиране – Техника, съчетаваща икономиите от мащаба и гъвкавостта на индивидуално направеното. Използва се както в производството, така и в маркетинга.
Mentions – Споменавания – Това са случаите, в които компания или нейните служители са споменати в интернет пространството от клиенти или потребители.
Meta Data – Мета данни – Данни за данните, въвеждат се за уеб страница и елементите й и осигуряват релевантна информация за търсачките.
Meta tag – Метатаг – Информацията, която съдържат, служи на ботовете (spiders), затова метатаговете трябва да са оптимизирани спрямо ключови фрази.
Meta description Tag – Мета описателен таг – Неговото съдържание не оказва влияние върху класирането на сайта в търсачките, но все пак е полезен за маркетингови кампании в социалните медии.
Microblogging – Микроблогинг – Най-разпространеното място за микроблогинг е Twitter. В същността си това са съобщения, стандартно с по-малко от 200 знака, публикуват се чрез имейли, кратки съобщения, смс и т.н
Mirror Sites – Огледални сайтове – Два напълно идентични сайта, публикувани на различни сървъри с цел заблуда на търсачките. И тъй като се счита за черна практика, търсачките обикновено премахват и двата сайта от индекса.
MozRank – МозРанк – Класиране от 0 до 10, показващо до колко е възможно даден сайт да се изкачи в резултатите на търсачките.
Mobile search – Мобилно търсене – Търсене в интернет през мобилни устройства (смартфони и таблети). Очаква се през 2015г. тези търсения да надминат традиционалните.
Meme – Мийм – Поведение, стил или идея, което се разпространява от човек на човек. В маркетингов смисъл – нещо запомнящо се и разпространяващо се вирусно.
Mobile Marketing – Мобилен маркетинг – Оптимизиране на маркетинга за мобилни устройства така, че да предлага услуги, идеи и блага на посетителите, взимайки под внимание персонална информация и локация.
Marketing Automation – Маркетинг автоматизация – Софтуерни платформи и технологии, целящи да помагат на маркетингови отдели и организации в маркетирането през различни канали и създаването на стратегия за възпитаване на потенциални клиенти.
Newbie – Новак – Някой начинаещ, без никакъв опит в сферата на компютрите, игрите, онлайн активностите.
NoIndex – Неиндексиране – Метатаг, който съобщава на бот-овете (spiders) да пропуснат индексирането на определена страница.
NoFollow link – Атрибут на хипервръзките, линкът бива игнориран от search engine spiders.
Offer – Оферта – След като един потенциален клиент попълни данните в лендинг страница, му се предлага в замяна определено съдържание – електронна книга, уебинар или др.
On-Page Optimization – Оптимизация на страница – Трябва да бъде сигурно, че нужните ключови думи присъстват в уеб страницата и html елементите (заглавен таг, съдържание, url и т.н.), което ще е от значение за класирането на страницата в резултатите на търсачките.
Off-Page Optimization – Оптимизация извън страницата – Отнася се до външни фактори и входящи линкове. Най-често това са неща, които не зависят пряко от маркетьора, именно затова е важно съдържанието, поместено на страницата да е полезно и интересно, за да бъде споделяно.
Outbound link – Изходящ линк – Отвежда потребителя към друг сайт, след кликване.
Organic Search – Органично търсене – Това е списъкът с резултати от търсене в търсачка, намиращ се отляво. Тези резултати не са финансирани и са базирани на основните оптимизационни похвати.
Online Reputation – Онлайн репутация – Съставя се от мнението на онлайн общността (изказано в дискусии, блогове, форуми, социални медии) относно компания, марка, персонал.
Opt-IN – Абониране – Представлява заявяване на съгласие за получаване на имейли с информация от определена компания.
Opt-Out – Отказ от абониране – Противоположното на Opt-IN
ORM – Най-сигурният индикатор за онлайн репутация, носещ важна информация. Окончателният репорт с информация може да бъде персонализиран, така че да отразява само определена информация. Показателят може да бъде сравняван с тези на конкурентите
Persona – Персона – Основен профил (демографски, психологически, поведенчески), помагащ на маркетьора да определи правилно целевата аудитория и да предприема информирани решения.
PPC – Pay-per-click – Заплащане на кликване – Техника за рекламиране, при която рекламата се позиционира на рекламното място и за нея се заплаща само, когато някой е кликнал.
Pop-up – Изскачащ прозорез с реклама.
Plugin – Плъгин – Под-програма, увеличаваща възможностите на програмата, към която се добавя.
Pixel – Пиксел – Най-малкият съставен елемент на едно цифрово изображение.
Paid Search – Платено търсене – Реклами на продукти или услуги, които се намират в горната дясна част в резултатите от търсене в Google.
Permalink – Пермалинк – Уникален URL, който води до постоянното местоположение на определен блог пост и коментарите към него.
Penguin – Кодово име на промяна в алгоритъма на Google. Идеята й е да снижи броя на класиранията на сайтове, които нарушават правилата на търсачката, използвайки непозволени техники.
Panda – Промяна в алгоритъма за подреждане на резултати от търсения на Google, с която висококачествените сайтове се изкачват на горните места в резултатите, а нискокачествените (отнася се основно до съдържание) да останат по-назад в класирането.
Page View – Оглед на страница – Броят пъти, в които е отговорено успешно на заявката за показване на определена страница.
Parallax scrolling – Паралакс превъртане – Техника при уеб дизайна, при която изображенията от фона се движат по-бавно от тези, които са на преден план.
Pinterest – Пинтерест – Компания, оперираща с уебсайт за споделяне на снимки. Регистрацията е безплатна, потребителите ъплоудват, сортират и управляват изображения, или още – пинове.