Дигитална агенция за дигитален маркетинг, Фейсбук реклама

Понятия в Дигиталния маркетинг /част 4/

[ish_headline tag_size=”h2″]

Q

[/ish_headline]

Qualified Lead – Компетентен лийд (потенциален купувач) – Той е избрал да получава информация от определена компания, запознат е с продуктите и услугите и иска да научи повече.

QR Code – Quick Response code – Код с бърз отговор – Двуизмерен баркод, съдържащ квадратни очертания на бял фон. Информацията, която носи може да бъде текст, URL или други данни.

[ish_headline tag_size=”h2″]

R

[/ish_headline]

Responsive design – Отнася се до създаването на уебсайт с дизайн, който би изглеждал и функционирал еднакво добре на лаптоп, таблет или телефон.

RSS – Формат, позволяващ получаване и обединяване на информация от различни сайтове, без да е нужно посещаването им.

ROI – Return on Investment – Възвръщемост на инвестицията – Отношението между печалбата и разходите. Изразява способността на една инвестиция да генерира печалба.

Robots – Роботи – Софтуерна програма, извършваща автоматично задачи в интернет.

Robot.txt – Файл, който се съхранява в определена директория на интернет страница и забранява индексирането на някои страници от сайта.

Return Visitor – Върнал се посетител – Посетител, който не е нов за сайта.

Reach – Обхват – Броят уникални потребители, които са гледали определена онлайн реклама.

Ranking – Класиране – Представлява относителното място, което една уеб страница заема в класирането на търсачките.

Responsive Email – Имейл, чието съдържание и лейаут са създадени да се адаптират според вида на устройството и размера на дисплея, от който се чете.

Remarketing – Ремаркетинг – Сегментиране на аудиторията спрямо предишните посетители на един сайт и предлагане на съответните за нея реклами.

[ish_headline tag_size=”h2″]

S

[/ish_headline]

SEO – Search Engine Optimisation – Оптимизация за търсачки  Основната цел е да се създаде или промени така съдържанието на уебстраница, че тя да се помести възможно най-високо в класациите на търсачките според определени ключови думи.

Smarketing – Смаркетинг – Обединяване на усилията на маркетинговият и търговският отдел, това включва координирана комуникация, споделяне на данни в името на растежа на бизнеса.

Social Media – Социална медия – Медия, която се създава, публикува и споделя от отделни субекти онлайн. Най-известните мрежи на социални медии са Facebook, Twitter, Google+.

Spam – Спам – Получаване на нежелани имейли.

Spider – Паяк – Наричан още bot, robot.

Search bot – Търсещ бот – Софтуер, “обхождащ” автоматизно страниците в интернет, индексиращ информацията в тях, която след това търсачките използват.

Search engine – Търсачка – Интернет сайт, в който се съдържа информация и адреси на други сайтове. Някой от най-известните са Google, Yahoo, Bing. Потребителите ги използват за намиране на съдържание по ключови думи.

Social Media Marketing – Маркетинг на социалните медии – Създаване на уеб-трафик или привличане на внимание посредством сайтовете на социалните медии.

[ish_headline tag_size=”h2″]

T

[/ish_headline]

Tag – Таг – В социалните медии тагът етикетира до какво се отнася дадено съсържание. За SEO се използва MetaTag.

Title tag – Заглавен таг – Текстът, който се показва в най-горното поле(лента) на браузъра, когато е отворена определена уеб страница. Добре е да описва точно и ясно съдържанието на страницата и да бъде оптимизиран.

Tagging – Тагване – Процес по поставяне на тагове.

Tracking codes – Проследяващи кодове – Следят движенията и действията на потребителя докато е на определена уеб страница.

[ish_headline tag_size=”h2″]

U

[/ish_headline]

Url – Адрес на някакъв вид информация в уеб пространството – страница, документ, изображение, видео. Текстът, съдържащ се в този адрес се претърсва от търсачките.

Utf-8 – Кодиране на символи, с променлива ширина

UX – User Experience – Потребителски опит – всеобхватният опит на човек във взаимодействието му с определени продукти или услуги.

UI – User Interface – Потребителски интерфейс – Интерфейс, спомагащ взаимодействието на потребителя с програма или устройство, с цел оптимална функционалност.

User Friendly – Потребителски ориентирано – Среда, която е лесна за използване от потребителя.

[ish_headline tag_size=”h2″]

V

[/ish_headline]

Viral Marketing – Маркетинг техника, която се фокусира върху споделянето на съдържание, което създава вирусен ефект, и за кратко време успява да достигне до голям брой потребители.

Viral Video – Видео, което за кратко време успява да достигне до голям брой потребители, посредством споделяния и харесвания.

Vanity URL – URL  адрес, който е описателен или носи името на компанията/ марката, различен от автоматично генерираните случайни адреси.

[ish_headline tag_size=”h2″]

W

[/ish_headline]

Workflow – Работен процес.

Website – Група от взаимносвързани уебстраници, които се намират на определен сървър и съдържат информация за организиция, личност или група.

Webinar – Онлайн образователен семинар/презентация в интернет, излъчван директно, на който зрители от различни места могат да вземат участие, да задават въпроси и  да коментират в реално време.

W3C(World Wide Web Consortium) – Това е организацията, която отговаря и задава международните уеб стандарти. ww.w3c.org

White Hat SEO – Оптимизация, която следва изцяло насоките и препоръките зададени от търсачките и особено тези на Google’s webmaster. White Hat може да се изпълнява само с качествено и забележително съдържание.

Widget – Интерактивен компонент, който се интегрира или имплементира на даден сайт или браузър приложение.Служи за  представяне на даден тип информация, която е динамична и се извлича от определена директория или друг сайт.

[ish_headline tag_size=”h2″]

X

[/ish_headline]

XML(eXtensible Markup Language) – стандарт(мета език), който може да се използва за дефинирането и създаването на специализирани “markup” езици. Използва се и като основен формат при обмяна на файлове при различни програмни езици.

XML sitemap – XML файл съдържащ списък от всички URL адреси (страници) на даден уебсайт и мета данни за съотвените страници. Изполва се при обхождане на сайта от интернет търсачките.

XML feed – Автоматизиран процес за създаване структурирани данни от XML файлове. В дигиталния маркетинг се използва пренасяне на продуктов каталог до онлайн магазин.

[ish_headline tag_size=”h2″]

Y

[/ish_headline]

Yandex metrika – Платформа за анализ на данни, измерваща уеб трафика и онлайн поведението на потребителите. Разработена е от Yandex, най-голяма руска интернет търсачка.

Youtube – Най-голямата платформа за споделяне на видео, където потребителите могат да гледат, качват или споделят видео. Създадена е през 2005г., а година по-късно е закупена от Google за 1.65 милиарда долара.

[ish_headline tag_size=”h2″]

Z

[/ish_headline]

Zombie cookie(зомби бисквитка) – “бисквитка”, която се възтановява автоматично, след като вече е била изтрита.