Понятия в Дигиталния маркетинг /част 4/
[ish_headline tag_size=”h2″]
Q
[/ish_headline]
Qualified Lead – Компетентен лийд (потенциален купувач) – Той е избрал да получава информация от определена компания, запознат е с продуктите и услугите и иска да научи повече.
QR Code – Quick Response code – Код с бърз отговор – Двуизмерен баркод, съдържащ квадратни очертания на бял фон. Информацията, която носи може да бъде текст, URL или други данни.
[ish_headline tag_size=”h2″]
R
[/ish_headline]
Responsive design – Отнася се до създаването на уебсайт с дизайн, който би изглеждал и функционирал еднакво добре на лаптоп, таблет или телефон.
RSS – Формат, позволяващ получаване и обединяване на информация от различни сайтове, без да е нужно посещаването им.
ROI – Return on Investment – Възвръщемост на инвестицията – Отношението между печалбата и разходите. Изразява способността на една инвестиция да генерира печалба.
Robots – Роботи – Софтуерна програма, извършваща автоматично задачи в интернет.
Robot.txt – Файл, който се съхранява в определена директория на интернет страница и забранява индексирането на някои страници от сайта.
Return Visitor – Върнал се посетител – Посетител, който не е нов за сайта.
Reach – Обхват – Броят уникални потребители, които са гледали определена онлайн реклама.
Ranking – Класиране – Представлява относителното място, което една уеб страница заема в класирането на търсачките.
Responsive Email – Имейл, чието съдържание и лейаут са създадени да се адаптират според вида на устройството и размера на дисплея, от който се чете.
Remarketing – Ремаркетинг – Сегментиране на аудиторията спрямо предишните посетители на един сайт и предлагане на съответните за нея реклами.
[ish_headline tag_size=”h2″]
S
[/ish_headline]
SEO – Search Engine Optimisation – Оптимизация за търсачки – Основната цел е да се създаде или промени така съдържанието на уебстраница, че тя да се помести възможно най-високо в класациите на търсачките според определени ключови думи.
Smarketing – Смаркетинг – Обединяване на усилията на маркетинговият и търговският отдел, това включва координирана комуникация, споделяне на данни в името на растежа на бизнеса.
Social Media – Социална медия – Медия, която се създава, публикува и споделя от отделни субекти онлайн. Най-известните мрежи на социални медии са Facebook, Twitter, Google+.
Spam – Спам – Получаване на нежелани имейли.
Spider – Паяк – Наричан още bot, robot.
Search bot – Търсещ бот – Софтуер, “обхождащ” автоматизно страниците в интернет, индексиращ информацията в тях, която след това търсачките използват.
Search engine – Търсачка – Интернет сайт, в който се съдържа информация и адреси на други сайтове. Някой от най-известните са Google, Yahoo, Bing. Потребителите ги използват за намиране на съдържание по ключови думи.
Social Media Marketing – Маркетинг на социалните медии – Създаване на уеб-трафик или привличане на внимание посредством сайтовете на социалните медии.
[ish_headline tag_size=”h2″]
T
[/ish_headline]
Tag – Таг – В социалните медии тагът етикетира до какво се отнася дадено съсържание. За SEO се използва MetaTag.
Title tag – Заглавен таг – Текстът, който се показва в най-горното поле(лента) на браузъра, когато е отворена определена уеб страница. Добре е да описва точно и ясно съдържанието на страницата и да бъде оптимизиран.
Tagging – Тагване – Процес по поставяне на тагове.
Tracking codes – Проследяващи кодове – Следят движенията и действията на потребителя докато е на определена уеб страница.
[ish_headline tag_size=”h2″]
U
[/ish_headline]
Url – Адрес на някакъв вид информация в уеб пространството – страница, документ, изображение, видео. Текстът, съдържащ се в този адрес се претърсва от търсачките.
Utf-8 – Кодиране на символи, с променлива ширина
UX – User Experience – Потребителски опит – всеобхватният опит на човек във взаимодействието му с определени продукти или услуги.
UI – User Interface – Потребителски интерфейс – Интерфейс, спомагащ взаимодействието на потребителя с програма или устройство, с цел оптимална функционалност.
User Friendly – Потребителски ориентирано – Среда, която е лесна за използване от потребителя.
[ish_headline tag_size=”h2″]
V
[/ish_headline]
Viral Marketing – Маркетинг техника, която се фокусира върху споделянето на съдържание, което създава вирусен ефект, и за кратко време успява да достигне до голям брой потребители.
Viral Video – Видео, което за кратко време успява да достигне до голям брой потребители, посредством споделяния и харесвания.
Vanity URL – URL адрес, който е описателен или носи името на компанията/ марката, различен от автоматично генерираните случайни адреси.
[ish_headline tag_size=”h2″]
W
[/ish_headline]
Workflow – Работен процес.
Website – Група от взаимносвързани уебстраници, които се намират на определен сървър и съдържат информация за организиция, личност или група.
Webinar – Онлайн образователен семинар/презентация в интернет, излъчван директно, на който зрители от различни места могат да вземат участие, да задават въпроси и да коментират в реално време.
W3C(World Wide Web Consortium) – Това е организацията, която отговаря и задава международните уеб стандарти. ww.w3c.org
White Hat SEO – Оптимизация, която следва изцяло насоките и препоръките зададени от търсачките и особено тези на Google’s webmaster. White Hat може да се изпълнява само с качествено и забележително съдържание.
Widget – Интерактивен компонент, който се интегрира или имплементира на даден сайт или браузър приложение.Служи за представяне на даден тип информация, която е динамична и се извлича от определена директория или друг сайт.
[ish_headline tag_size=”h2″]
X
[/ish_headline]
XML(eXtensible Markup Language) – стандарт(мета език), който може да се използва за дефинирането и създаването на специализирани “markup” езици. Използва се и като основен формат при обмяна на файлове при различни програмни езици.
XML sitemap – XML файл съдържащ списък от всички URL адреси (страници) на даден уебсайт и мета данни за съотвените страници. Изполва се при обхождане на сайта от интернет търсачките.
XML feed – Автоматизиран процес за създаване структурирани данни от XML файлове. В дигиталния маркетинг се използва пренасяне на продуктов каталог до онлайн магазин.
[ish_headline tag_size=”h2″]
Y
[/ish_headline]
Yandex metrika – Платформа за анализ на данни, измерваща уеб трафика и онлайн поведението на потребителите. Разработена е от Yandex, най-голяма руска интернет търсачка.
Youtube – Най-голямата платформа за споделяне на видео, където потребителите могат да гледат, качват или споделят видео. Създадена е през 2005г., а година по-късно е закупена от Google за 1.65 милиарда долара.
[ish_headline tag_size=”h2″]
Z
[/ish_headline]
Zombie cookie(зомби бисквитка) – “бисквитка”, която се възтановява автоматично, след като вече е била изтрита.