Ролята на маркетинга в обществото?
Въпреки разликата в нивата на живот, всеки член на това общество изисква определени стоки и услуги които правят живота му по-благодатен. Следователно за всичко, всички трябва да се доверят напълно на тази гигантска система наречена маркетинг. Следователно ризата и дънките които носите. Пяната за коса и пастата за зъби, която използвате, крема за лице или грима който използвате, медикаментите които консумирате, колелото което карате, колите и моторите които карате, храната която ядете, напитките които пиете, всички тези неща са предоставени от маркетинга. Маркетинг е средството, чрез което производството и покупателната способност се преобразуват в потребление. Пол Мазур твърди, че маркетингът е доставката на стандарт на живот. “Маркетинг е създаването и доставянето на жизнен стандарт на обществото.
Маркетинговият процес носи полезни и качествени стоки на потребителите. Това повишава стандарта на живот. При по-добър маркетинг се дава възможност за масово производство. При масово производство, цената на производството ще бъде ниска, а оттам и цената на артикулите ще бъде ниска, тъй като цената е ниска хора могат да се купят повече стоки за същите пари. Това ще доведе до по-висок стандарт на живот.
Точно както всяка индустрия осигурява възможности за заетост на хиляди квалифицирана и неквалифицирана работна ръка така и маркетинга осигурява заетост на милиони хора. Маркетингът е сложен механизъм с участието на редица функции и под-функции, които изискват различни специализирани лица. Основните маркетингови функции са покупка и продажба, транспорт, складиране, финансиране, оценка на риска, пазарна информация и стандартизацията. Във всяка такава функция, различните дейности трябва да се извършват от голям брой лица или институции. Води се, че около 30 до 40% от населението зависят пряко или косвено от маркетинга.
Националният доход се състои от стоки и услуги, които парите могат да купят. Ефективна система за маркетинг намалява разходите до минимум. Това от своя страна намалява цените и покупателната способност на потребителя се увеличава. Това ще увеличи и националния доход.
Икономическата стабилност е знак за ефективна и динамична икономика. Икономическата стабилност се поддържа само когато е налице баланс на търсенето и предлагането. Ако производството е повече от търсенето, излишните стоки не могат да се продават на приемливи цени. Тогава има пренасищане на пазара, което води до спад в цените. По същия начин, ако производството е по-малко от търсенето, цените се изстрелват нагоре в резултат на инфлацията. В такава ситуация, маркетингът поддържа икономическата стабилност чрез баланс в производство и потребление.
Маркетинговият процес води до нови продукти за магазини за търговия на дребно, от които потребителят може да си ги вземе. Маркетингът премахва дисбаланса на доставките чрез прехвърляне на излишъка до райони с дефицит, чрез по-добри транспортни съоръжения.