Дигитална агенция за дигитален маркетинг, Фейсбук реклама

Блог публикации – 7 начина да спечелим потребителското доверие

Как да подбираме съдържанието, което публикуваме?

Блог публикациите са реклама, която е елегантно завоалирана като друг вид съдържание. Това са статии, чиято функция е да носят полезна информация, но реално целят да промотират продукт или услуга. Могат да се считат за интернет еквивалента на телевизионните информационни реклами – infomercials (задачата им е да забавляват и информират, докато “облъчват” потребителя с рекламното си съобщение). В Европа се използва още терминът телешопинг, когато става дума за реклама на домакински уреди и т.н.
Най-сериозният проблем с рекламните публикации е, че могат да променят възприятията на потребителите ви относно това до колко истинна информация предлагате. И съответно това може лесно да ги отблъсне. Та, как да не изгубите трафика и лийд-овете си? Ето няколко знака, с които да разберете, че сте “кривнали” от пътя на традиционните блог публикации и пишете такива с повече рекламна насоченост:

1. Промотиране

Случва ли ви се да пишете публикация в блога си, само в случаите, в които искате да промотирате нов продукт или да споменете нещо, което прави компанията ви по-добра от останалите? Ако ви се случва, то значи нанасяте сериозна щета на компанията си и е възможно да отблъсквате посетителите на сайта ви. Само помислете за това колко често сменяте телевизионния канал, когато тече реклама. Рекламните публикации, промотиращи нещо, се възприемат по същия начин от читателите ви. Блогът ви трябва да бъде една ценна възможност да се докажете като лидер на идеи във вашата област.

2. Заблуждаване

Не пишете статии със заблуждаващи заглавия или съдържание. Погрижете се да подберете заглавието така, че да представя конкретно това, което се съдържа в публикацията. Не се опитвайте просто да накарате посетителите да кликнат на него, след което да останат разочаровани, когато не открият информацията, заради която са “влезли”.

3. Слушане

Ако не се вслушвате в това, от което вашата таргет аудитория има нужда, тогава лесно можете да започнете да пишете по най-различни широки теми, с помоционален контекст, които няма да отговарят на ничии специфични нужди и въпроси. Така посетителите ви ще се чувстват сякаш не се интересувате и не се вслушвате в тях. Определете до кого се опитвате да достигнете, като създадете идеалните потребителски профили. След като го направите, използвайте тази информация, за да създавате точно насочени блог публикации, които ще привличат и задоволяват правилната аудитория за компанията ви.

4. Дискретни call-to-actions

Поставете се на мястото на вашите посетители и се запитайте дали бихте искали да прочетете статията си. Фирмените блогове може и да изглеждат като идеалното място за рекламно съдържание, но не това искат читателите, когато се опитват да намерят онлайн как да разрешат определен проблем. Блоговете са възможност да образовате купувачите си и да ги стимулирате да преминат на следващата стъпка от жизнения цикъл на потребителя, като прилагате call-to-action-и дискретно.

5. Добавена стойност

Това, което пишете и публикувате е от полза за вашата компания или за посетителите ви? Целта ви винаги трябва да е (като един inbound маркетинг специалист) да бъдете от полза на потребителите си и на потенциалните такива. Ако това, което пишете не предлага никаква стойност за посетителя, четящ статията ви, той бързо ще напусне без да има желание да се върне отново.

6. Авторитет на бранда

Когато пишете, мислите ли си как няма друга компания, която може да предложи подобни услуги като вашите? Дори и компанията ви е да е най-добрата, най-вероятно вие не сте единствените, които предлагат този толкова специфичен продукт или услуга. Е, не е нужно да хвалите конкурентите в блога си, но пишейки с цел да информирате читателите си, ще изгради доверие и авторитет в марката ви по естествен начин.

7. Платени публикации

Възможно най-явният знак за това, че съдържанието, което публикувате е рекламно, е когато някой ви плаща, за да промотирате продукт, услуга или друга фирма на вашия блог. Блог статиите не бива да бъдат повлияни от подаръци или пари. Ако ви бъде платено да промотирате продукт, направете така, че да стане ясно, че публикацията е промоционална или е реклама. Дори тогава трябва да внимавате, защото читателите лесно могат да усетят, ако искате да продавате нещо.

Вашите потенциални потребители търсят информация, която ще им бъде полезна при вземането на информирано решение. Ако кликнат на линк, предлагащ решение на проблема им, но вместо това попаднат на блог статия само с промоционално съдържание, ще се почувстват измамени и ядосани.
Затова бъдете това, което те търсят, създавайте съдържание, което решава техните проблеми, а не цели да им продаде нещо.