Какво е Landing page и за какво се използва?
Какво са лендинг страниците и какви видове има?
В смисъла на рекламата и онлайн маркетинга, под лендинг страница дефинираме самостоятелна целева страница, която е различна от вашия основен уебсайт и е създадена, за да се фокусира вниманието на посетителите върху определен обект – продукт, услуга, ресурс и т.н.
Важно е да си отговорите на въпроса, какво искате всъщност той да направи? След като си отговорите на този въпрос, просто улеснете посетителя и го изпратете директно на ландинг страница, която предлага именно това, което търси. Тя играе ролята на ваш търговец 24 часа в денонощието, 7 дни в седмица. Създайте подходяща страница и веднага след това ще забележите как ефективността на вашия онлайн маркетинг се увеличава значително.
Какво прави една страница по-ефективна?
След като вече рабрахме какво са и защо да ги използваме, можем да отбележим и как да ги оптимизираме и развием. По долу ще очертаем най-важните елементи, които трябва да съдържа един Landing page, за да работи в наша полза:
- Ограничена навигация. Вече сме довели желаната аудитория до подходящата за тях страница страницата, където могат да намерят това от което се интересуват. Не трябва да им отвличаме вниманието с други действия. Намалете възможностите за изход от вашата лендинг страница, така че посетителите да са фокусирани върху попълването на lead формата и ползата за тях от това, което ще изтеглят. За тази цел скрийте лентата с менюта и footer-a.
- Стойност, която да добавя за посетителя. Aко предоставим интересна и подходяща оферта на посетителя,той доброволно ще ни даде изискваната от нас информация. Запитайте се дали предложението, което предлагате е достатъчно забележително и полезно за вашата аудитория и се обедете, че вашата страница демонстрира именно тази стойност.
- Условия и възможност за споделяне. Достигнете до по-голяма аудитория чрез този наш гост, който проявява интерес към това съдържание. След като е готов да попълни лийд формата, може би ще е готов да сподели със своите приятели и колеги този ресурс. Така превръщаме нашия гост освен в лийд, също и в безплатен промотър на нашето съдържание. Затова добавете елементи и линкове за споделяне на вашата страница и ги насърчавайте посетителите да споделят това съдържание
- Кратко, ясно и точно. По-дългите страници и форми създават повече препятствия в процеса по превръщане на потребителя в лийд. Стремейки се към кратки и ясни лийд форми, това ще увеличилим вашия conversion rate.
Непрекъснато изпробвайте. Създаването и оптимизирането на лендинг страници е продължителен процес, който изисква непрекъснато тестване и надграждане. Трябва да имате опции да изпробвате различни формати и стратегии, за да изберете в крайна сметка тази, която работи най-добре за вас и вашия бизнес.